
VOLUME  III  No. 163 F R I D A Y August 31,  2001

SOUTH  CHINA  MORNING  POST’S  DEPUTY  CHAIRMAN :
SUED  FOR  MORE  THAN  $HK31 MILLION  

The Deputy Chairman of the largest-selling, English language daily newspaper of the Hongkong Special
Administrative Region (HKSAR) of the People’s Republic of China (PRC) has been sued for more than $HK31
million. 

He is Mr Roberto V. Ongpin, Deputy Chairman, South China Morning Post (Holdings) Ltd (Code: 583, Main
Board, The Stock Exchange of Hongkong Ltd). 

Mr Roberto V. Ongpin is the lone Defendant in High Court Action Number 3865, an Action launched by Messrs
Alfred and Robert Flug of New York. 

According to the Statement of Claim, attached to the Writ of Summons, in 1993, the Flugs, plus others, brought
an action for breach of contract against Mr Roberto V. Ongpin and others in the US District Court, Southern
District of New York: 93 Civ 1591 (RO). 

On November 23, 1999, after the trial of the issues involved, the US District Court determined: 

1.      The Defendants’ counterclaims against the Flugs be dismissed with prejudice; and,

2.      The Flugs be awarded $US1,046,741 together with interest from June 30, 1992 to November 10,
1999 at the rate of 9 percent per annum, being $US693,774.13; $US1,407,047 together with interest
from December 31, 1992 to November 10, 1999 at the rate of 9 percent, being $US868,744.54; and,
interest on the judgment of $US2,453,788 at the rate of 9 percent, being $US605.04 per day, from
November 11, 1999 to the date on which judgment is entered. 

Paragraph 5 of the Statement of Claim alleges that Mr Roberto V. Ongpin appealed, but,  on August 8, 2000, the
United States Court of Appeals for the Second Circuit ordered that the appeal be dismissed unless Mr Roberto V.
Ongpin posted a bond on or before September 8, 2000. 

It appeals, according to the Statement of Claim, no bond was ever posted. 

The Flugs have, therefore, come to the HKSAR, seeking to claim from Mr Roberto V. Ongpin $US4,016,306.67,
plus interest at the rate of 9 percent per annum ‘stipulated in the said judgment from 11 November 1999 …’.  

According to the Annual Report of South China Morning Post (Holdings) Ltd ... CLICK  TO  ORDER  FULL  ARTICLE  

While TARGET makes every attempt to ensure accuracy of all data published, 
TARGET cannot be held responsible for any errors and/or omissions.

  

If readers feel that they would like to voice their opinions about that which
they have read in TARGET, please feel free to e-mail your views to
editor@targetnewspapers.com or targnews@hkstar.com. TARGET does not
guarantee to publish readers' views, but reserves the right so to do subject
to the laws of libel.

 

https://www.securewebexchange.com/targetnewspapers.com/tnl/intelreport/single_order.htm
mailto:editor@targetnewspapers.com
mailto:targnews@hkstar.com


 

Site Meter

http://www.sitemeter.com/stats.asp?site=target1
http://www.sitemeter.com/stats.asp?site=target1

